cases

” Zeer gedreven, ervaren en deskundig”

Case Fontemfontem-logo

Manager Integration and Change

100 dagen plan ontwikkeld en geïmplementeerd voor de integratie van een aangekocht bedrijf. Waarbij het samenwerken en leren van elkaar een essentieel onderdeel is. De betrokken teams opereren wereldwijd waarbij we werken met meer dan 12 nationaliteiten. Het uiteindelijke doel is om de aangekochte innovatie succesvol te lanceren en de bedrijfsprocessen te integreren en / of op elkaar aan te laten sluiten.

Quote: “Toen we op korte termijn iemand nodig hadden na acquisitie van een onderneming om de bedrijfsintegratie te begeleiden, werd meteen aan Chantal gedacht vanwege de goede ervaringen met haar in andere complexe projecten.  Ze heeft in korte tijd de situatie op juiste wijze weten in te schatten en is zeer effectief te werk gegaan. Chantal heeft niet alleen invulling gegeven aan de feitelijke integratie van product portfolio en organisatie -met het menselijk aspect vooropgesteld-, maar ze heeft ook de nodige verbeterpunten in onze organisatie blootgelegd.”
Bart Allers – VP Business Development

Case Deloitte

Trainer en facilitator WOB leergang
Voor de leergang Women on Boards hebben we i.s.m Your Style Lab | Academy de workshop Personal Branding gegeven. Waarbij ik het principe van ‘binnen naar buiten’ hanteer. Hoe zie jij jezelf? Hoe kijk je naar de wereld en hoe ziet de wereld jou? Aan de hand van je persoonlijke waarden in combinatie met leiderschapsprincipes en je rol, ga je ervaren waar je nu staat en wat je daarin nog mag ontwikkelen.

Quote: Chantal is als facilitator van grote toegevoegde waarde binnen de Women on Boards Leergang van Deloitte. Haar positieve drive en inzet zorgt voor het gewenste eindresultaat voor onze deelneemsters: Inzicht in zichzelf dat nodig is om de volgende stap richting een functie in de boardroom te zetten. Door heel goed te luisteren en de juiste vragen te stellen, komt zij tot de innerlijke uitdagingen van personen. Hoe maak ik de connectie tussen mijn innerlijke kracht, wie wil ik zijn en uiterlijke positionering, wat straal ik uit? In het totale team, verantwoordelijk voor de uitvoering van de leergang, heb ik de samenwerking met Chantal ook als prettige ervaren. Effectief, open, korte lijntjes, snel in haar reactie waarbij wij streven naar hetzelfde einddoel en resultaat.
Caroline Zegers – Thought leader Executive and Equity Compensation, partner Deloitte

Case BluBlu logo

Senior Vice President Global Digital a.i voor het internationale merk Blu.
Verantwoordelijk voor global eCommerce- en omnichannel strategie en digitale innovatie. Opbouwen van het digitale team en digitale transformatie behoren tot de speerpunten.

Quote: Chantal heeft de basis gelegd voor de global digital strategie voor blu, en heeft met succes het team geleid in de transformatie naar ons eCommerce platform, het ontwikkelen van een nieuwe UX en het bouwen van ons eCRM.”
Arthur van Benthem – CEO Fontem Ventures

Case Arrivalogo Arriva

Als digital project manager was ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de digitale strategie en het nieuwe webplatform, inclusief de app.

Quote: “Als projectmanager voor het project nieuwe website is Chantal vanaf de start een betrokken teamplayer. Ze weet zich heel goed in te lezen in de organisatie en de case. Daarbij weet ze precies welke key-personen ze nodig heeft om tot het eindproduct te komen. En zeker niet onbelangrijk: Chantal is gewoon een fijn persoon om mee samen te werken.”
Joyce de Vries-Pieterman – Communicatieadviseur / woordvoerder at Arriva Nederland

fontem-logo

Case Fontem

Voor Fontem ontwikkelde ik de digitale en content strategie voor een nieuw te lanceren internationaal FMC merk. Verder heb ik bijgedragen aan design en e-commerce set-up en het contactprogramma opgezet. Tijdens de verdere doorontwikkeling bijgedragen aan digitale activatie van andere merken binnen het portfolio.

Quote: “Chantal is op haar best als ze inzicht heeft in de commerciële doelstellingen en de vrijheid krijgt om haar creativiteit en vaardigheden in te zetten voor de beste commerciële resultaten. Het was altijd een genot om met Chantal te werken; ze is vriendelijk, heeft veel energie en een groot gevoel voor humor.”
Olga Rusnak – Category development Director Fontem ventures

Case JAIJAI logo

Eindverantwoordelijk voor de digitale strategie en activatie in de Franse en Italiaanse markt, inclusief content en contact strategie.
Verder had ik de aansturing van de digitale agencies in beide landen onder mijn hoede om de social en digitale media te optimaliseren. Tevens ondersteuning geboden aan e-commerce en content team.

Case Kieskeurig.nllogo Kieskeurig

Als interim Content Manager herstructurering van het team doorgevoerd inclusief persoonlijk begeleiding van teamleden en het werven van nieuwe teamleden. Automatiseringsprocessen opgesteld en doorgevoerd i.s.m. ICT team. Content strategie opgesteld. Onderdeel van het management team.

Quote: “Chantal werd in ons team als zeer prettig ervaren. Steekwoorden die bij haar passen: inspirerend, gedreven, open, makkelijk benaderbaar, flexibel waar het kan en strikt waar het nodig is.Zij staat haar mannetje in stevige discussies en heeft oog voor alle betrokken partijen. Mede dankzij haar input is het automatiseringsproject bij Kieskeurig.nl echt van de grond gekomen.Een people manager met oog voor resultaat”.
John van Gend – Sr. Product specialist (namens gehele Content Team)
reebok

Case Reebok

What’s your Challenge heeft Reebok ondersteund bij het neerzetten van een heldere digitale strategie waarbij e-commerce en social media belangrijke pijlers zijn. Om tot de strategie te komen is er vooraf een Customer Journey onderzoek geweest. Dit onderzoek is de basis geweest voor de digitale strategie inclusief positionering, kanaal keuzes en de content strategie.

Quote: “Chantal haar e-Expertise is indrukwekkend! Daarnaast is ze in staat dit op een begrijpelijke manier over te brengen naar een ieder. Ik ben erg tevreden met het eind resultaat; een duidelijke, goed onderbouwde digital strategie voor de komende jaren”
Babette de Koning – Brand Director Reebok Benelux

logo euroforum

Case Euroforum

Voor verschillende merken van Euroforum heeft What’s your Challenge strategie en workshop sessies ontwikkeld en begeleid op gebied van Online positionering, Website optimalisatie en Content Marketing. N.a.v.de workshops zijn de interne teams met de output verder aan de slag gegaan.

Quote: “Chantal is buitengewoon deskundig op gebied van e-commerce en online marketing. Zij is een uitstekende gesprekspartner op directieniveau en kan bovendien complexe materie voor iedereen inzichtelijk maken. Ze is niet alleen een goede consultant, maar ook een inspirerende workshopleider.”
Helen Meijer Directeur Special Brands bij Euroforum

logo Ziengs

Case Ziengs

Deze schoenenretailer uit het noorden van Nederland met 100 winkels heeft What’s your Challenge gevraagd ter ondersteuning bij de opzet van een nieuw online team, een strategisch online groeiplan te ontwikkelen en de expertise in te zetten om de huidige processen te structureren en te optimaliseren. Multichannel speelt binnen deze activiteiten een grote rol.

Quote: “Chantal is zowel een zakelijk als persoonlijk betrokken deskundige. Is inhoudelijk sterk en weet haar aanbevelingen op overtuigende en heldere manier over te brengen. Mede dankzij de input van Chantal is er is een sterk team ontstaan binnen Ziengs.”
Martijn Veenstra Webshop Coordinator

logo Kieskeurig

Case Kieskeurig.nl

Ondersteuning op gebied van new business, kennisoverdracht en uitwerking van de business case. De grootste onafhankelijke vergelijker van Nederland onderzoekt samen met What’s your Challenge wat de mogelijkheden zijn voor new business. Binnen dit project valt ook projectmanagement en de keuze voor leveranciers.

Quote: “Als project manager/adviseur binnen een Ecommerce traject heeft Chantal haar sporen verdiend. Naast het aansturen van de verschillende betrokkenen, scoping en planning te bewaken, speelde ze zelf ook een zware inhoudelijke rol. Met als eindresultaat een solide business case. Chantal is een goede gesprekspartner op alle ecommerce fronten.”
Mirelle Bos manager Kieskeurig.nl en Kieskeurig.be

logo Bruna

Case Bruna.nl

Bij Bruna.nl heeft What’s your Challenge in eerste instantie ondersteuning geboden op gebied van dagelijkse begeleiding van het e-commerce team, de professionalisering van de afdeling en het aannemen van nieuwe teamleden. Voor het management (waaronder aandeelhouders en de directie) hielp What’s Your Challenge bij de ontwikkeling van de strategie. Daarnaast werd er gezamenlijk gewerkt aan new business en was What’s Your Challenge verantwoordelijk voor het projectmanagement. Kernwoorden: kennis overdracht, leidinggeven, structureren, opbouwen en strategie.

Quote: “Bijzonder aan Chantal is dat ze e-commerce ademt, multichannel denkt, je kan helpen met projecten van strategie tot operatie, slagvaardig en resultaatgericht is, keihard werkt en ook nog eens een heel plezierig mens is om mee samen te werken!”
Sandra van Kuijk marketing communicatie mgr Bruna

Case Schoenenreus

“Onderzoek de mogelijkheid tot het starten van een website en laat zien of deze redabel kan zijn.” Dat was de opdracht die Schoenenreus aan What’s your Challenge meegaf. Aan de hand van business-cases werden de verschillende scenario’s uitgewerkt. Hierbij werd gekeken naar logistiek, de keuze voor het platform, de organisatie en financiële planning. Uiteindelijk is er gekozen voor een outsourcings-model waarbij het platform en de volledige logistieke afhandeling extern plaatsvindt. What’s your Challenge heeft samen met Schoenenreus de keuzes bepaald, het proces begeleidt en de verdere implementatie overgedragen aan de nieuw aangestelde e-commerce manager. What’s Your Challenge speelde tijdens en na de implementatie een rol als sparringspartner en coach.

Quote: “zeer gedreven, ervaren en deskundig”
René Lege CEO Schoenenreus

Case DA Martijn

DA Vleuten heeft What’s your Challenge gevraagd te ondersteunen bij het uitwerken en implementeren van haar online strategie. Hierbij heeft What’s Your Challenge de financiële business-cases, de business planning en functionele wensen opgesteld en samen met het online concept en communicatiebureau ‘concept en zo’ de strategie verder uitgewerkt. Tevens is er in samenspraak met DA Vleuten een webpartner gekozen welke de e-shop zal bouwen. What’s Your Challenge heeft in dit traject het projectmanagement uitgevoerd, is sparringspartner en heeft het netwerk en de online expertise ingezet om de optimale oplossing voor DA Martijn in te zetten. De webwinkel bijdedrogist.nl is hiermee een onderscheidend concept binnen de online drogisterij wereld.

Quote: “Als zelfstandig ondernemer was ik op zoek naar een partij, die voor mij de vertaalslag op het gebied van E-commerce, kon maken binnen de drogisterij branche. Als drogist bevind ik me in een branche, die roerige tijden doormaakt, waarbij direct inspelen op praktijksituaties van levensbelang kan zijn. Met de toenemende opkomst van Internet was er naar mijn idee “werk aan de winkel” en weinig tijd te verliezen. Als ondernemer zie je kansen op het gebied van E-commerce, maar zelf heb je er weinig kaas van gegeten. Kortom: “hoe krijgen je ambities handen en voeten, met een vertaalslag naar de praktijk van alle dag?” Ook het investeringsbudget was hierbij van belang. Een gesprek met Chantal Poiesz van “What’s Your Challenge”, gaf mijn plannen al snel handen en voeten. Door het uitstekende inlevingsvermogen, expertise en ervaring binnen de detailhandel, wist Chantal al snel orde te brengen en mijn ideeen als losse eindjes aan elkaar te knopen. Haar netwerk in de branche, bracht mij in een recordtijd in contact met de geschikte partijen voor mijn project. Chantal heeft diverse betrokkenen weten te overtuigen van het businessplan, dat ten grondslag ligt aan de webwinkel “bijdedrogist.nl”. Hierbij houdt ze professioneel ‘de span of control’ en gaat zonodig met desbetreffende partijen in gesprek, zodat een juiste uitvoer van het project verzekerd is. Binnen enkele weken zijn partijen bijeen gebracht, waardoor als het ware een samenwerkend platform is ontstaan. We zijn online gegaan met een toonaangevende webwinkel, die klaar is voor de toekomst en naar verwachting landelijk uitgerold kan gaan worden. In een recordtijd professioneel klaar gestoomd voor de toekomst, waarbij de verwachtingen hoopvol zijn. Ik kijk ernaar uit!”
Martijn van Elzakker eigenaar damartijn.nl, bijdedrogist.nl

 

Trackrecord

Hunkemoller

Hunkemöller
Verantwoordelijk voor alle eCommerce activiteiten Nederland, België en Duitsland: ICT, Logistiek, Distributie, Finance, Sales, Analyse, Strategie, Teamontwikkeling

Behaalde resultaten:

  • Winnaar Clicks&Bricks Award 2009
  • Groei online sales Nederland 30%
  • Opening webshop Duitsland
  • Outsourcing eCommerce operations
  • Integratie van social media

KPN

 

KPN.com
Manager eBusiness Competence Centre en Online sales kpn.com.

Behaalde resultaten:

  • Nominatie Innovatie Award 2008
  • Groei online sales 25%
  • Implementatie en ontwikkeling online strategie
  • Professionalisering en herstructurering van het eBusiness team
InvitoPro sportDolcis case What's your ChallengeManfield

Hoogenbosch Retail Group
Manager Communications (inclusief eBusiness). Verantwoordelijk voor de in- en externe communicatie van vier verschillende formules binnen de schoenenbranche; Manfield, Dolcis, PRO- sport en Invito.

Behaalde resultaten:

  • Optimalisatie van de mediamix
  • Realisatie kostenreductie productie van 15%
  • Definiëring eCommerce businessplan
  • Herpositionering 4 merken